Dec 2, 2009

Kalau...

[Orang miskin] Kalau la aku ini jutawan...aku nak beli macam2 supaya hidup aku serba lengkap semuanya.
[Wanita] Kalau la aku dilahirkan sebagai supermodel..aku akan pikat semua datuk2 jadi sugardaddy aku.
[Lelaki] Kalau la aku ada girlfriend cantik...akan aku tayang dia pada dunia.
[Si penjenayah] Kalau la aku hidup bebas tanpa peraturan..dunia ini pasti milikku.
[Si Dungu] Kalau la aku genius...akan aku berdiri megah mendengar orang berbisik "dia la si genius tu".
[Mat Jenin] Kalau la aku ada deria ke-6...dah aku khabarkan apa akan berlaku.
dan alangkah bagusnya...
[Kita yang sepatutnya] Kalau la aku ini mendalami iman...semua ini aku tak perlu...akan aku ajak semua beriman kepadaNya seperti aku!

~~Rasullallah SAW melarang umatnya memperbanyakkan perkataan 'kalau' dlm urusan seharian...hadapilah dunia nyata~~~

No comments:

Related Posts with Thumbnails