Nov 25, 2013

23 NOVEMBER 2013 - SUPER SHOW 5 IN MALAYSIA!!!



Assalamualaikum semua!!!! Kyaaaa!!!! Dah 2 hari SS5 Malaysia berlalu tapi aku still masih dalam mood SS5! Hehe..best giler weyh! xtau nak ckp cmne! Yang paling bestnye sebab Heechul oppa join SS5 Malaysia ni!!! Hahaha mmg aku wajib pegi la kan!


Penganjur SS5 Malaysia - Star Planet mula2 announce tiket 20 September kalau x silap, pastu tiket launch 29 September! Terkejut giler ELF sbb ramai lom prepare duit nak beli tiket. Tiket paling murah RM241.00 and paling mahal RM691.00. Mana nak cari duit???


Dalam aku pening2 nak cari duit beli tiket, ada sorg unnie ni bg pinjam duit..dia soh aku beli tiket jugak..huhu..tq unnie yg comel... love u so much!


Hohoho...tengok la tiket SS5 aku...mahal kan...dah la dok tingkat atas. Tapi Putra Indoor Stadium Bukit Jalil ni kecik so memang jelas la walaupon dok atas. Sebab tu tiket mahal kot. Lagi satu concert SuJu sangat grand, memang harga mcm ni la. Yang penting dapat pegi! It's better than nothing kan? ^_^

Tapi yg dramanyer, masa aku nak pegi bus station, bleh pulak tertinggal tiket SS5 ni kat rumah! Terpaksa patah balik rumah then beli tiket bus lain nak pegi KL...nasib baik RM10 je tiket bus.huhu...

Aku sampai TBS hari Jumaat kol 5.30pm..stay rumah abg kepada Yayah Zack yg comel. Shay unnie yg inform aku tentang rumah Yayah ni..tq Yayah, tq Shay unnie ^^ Yayah cakap sepatutnya Jaa & Solehah stay skali tp Jaa xdpt pegi SS5 atas sbb tertentu n Solehah dtg ngn senior dia. Ni selca aku ngn Yayah sebelum pegi concert. hehehe...comel kan Yayah ni... ELF semua comel2 belaka. Jeles I! hehe.



Kitorg sampai stadium kol 11 cmtu..ELF semua tgh wat photo session unt army members.. aku sempat amek gambar ngn banner Heechul n Leeteuk je.. huhu...

Yesung - Voice of Art

Leeteuk - Special 1004

Heechul - Universe Big Star

Kangin - Handsome Racoon

Antara gambar aku n ELF sebelum masuk stadium:





Ramai jugak ELF buat cosplay..ada pakai jadi crocodile, giraffe n even Ita, Sarah n Amy siap pakai wedding dress lagi! Sayangnyer xde gambar diorg.. ==> Dah jumpa gambar diorg dalam newspaper! Mmg best la! Tak sangka Malaysian ELF pon sporting nak pakai cosplay!

Amy, Ita, ELF?, and Sarah in wedding dress! Cantik sangat!

Ni gambar dalam stadium sebelum concert start.. gambar dari tempat duduk aku. Sblh kanan ada ELF nama Hajar - Kyu bias. Sblh kiri pulak Athlynn - Heechul bias sama ngan aku (tapi xsempat amek gmbr ngn dia huhu) ==>> Athlynn dah tag gambar kitorg kat fesbuk! Yeah! Sbb sama2 Petals, kitorg btl2 fangirl malam tuh! ngeh3.. XD






Cantik kan Sapphire Blue Sea from ELF at SS5 Malaysia... weeeee :D

SS5 Malaysia, mcm SS5 kat negara lain, oppadeul sangat berstamina menari n menyanyi.. langsung tak nampak penat! Yg paling banyak dtg stage bawah tempat seat aku Sungmin, Kyuhyun, Siwon, Shindong & Kangin. Oppa2 semua sgt friendly seriously...aku paling jatuh hati ngn Sungmin!! Dia nampak sgt sygkan ELF! Kyuhyun suka lambai2 ELF...baik sgt! EunSiHae byk maen2 kat tengah stage..sama ngan Shindong n Kangin. Ryeowook jarang dtg kat tempat aku so xbrapa nampak dia..huhu... Heechul plak selamba dia je turun rock zone walaupun security x bagi..siap buat half heart lagi..jeles! Zhoumi sgt sweetttt...asyik senyum je! Henry nampak budak2. Comel giler dia! Haha semua comel sbnrnye. Pening nak citer. kekekeke...






Lain2 gambar official bleh tgk kat SINI or google je SS5 Malaysia k :)

Dlm byk2 moment masa SS5, aku paling takleh lupa Heechul buat gwiyomi...cute n sexy giler! Haha.. Sungmin buat gwiyomi pon cute sgt! Kyuhyun plak malu2 kucing..sampai tergolek2 Sungmin gelakkan Kyuhyun buat gwiyomi tu! Kekekeke!!!





Comel kan diorg ni...hehe....

Actually aku terlibat dengan fan project untuk SS5 ni...berjaya collaborate ngn beberapa big fanbases kat Malaysia supaya project x overlap. Nama project 'Daydream - Never Leave You'. Aku in charge collect donation & update donation name list. Shay Unnie as project advisor and bendahari jugak sbb pegang most of the donations. Banner semua design by Hani Unnie. Aini dapat best quotation untuk banner so dia in charge untuk tempahan n Ann unnie in charge uruskan banner after tempahan. Sarah as project manager sbb dia dari Malaysian ELF Crew (official company) dgn admin MEC lain like Ita n Amy, in charge untuk liaise ngn Star Planet. Other admins like Nad, Ena, Brian, Yana, Faraa n Hanim unnie terlibat untuk beli barang, promotions & spread news. Then 1 day before concert admins yg dok area KL la penat sbb nak uruskan semua.. and kene keje lebih masa untuk letak banner kat seat dalam stadium. Alhamdulillah project kitorg berjaya! ELF chingu, u've worked hard n Im so proud of us! hehe...




Terima kasih kat ELF yg donate untuk project ni.. lebih kurang RM2k  kitorg dpt collect. And terima kasih jugak kat semua ELF dlm stadium yg sama2 angkat handbanner masing2.. korg memang awesome! Daebak!!

Antara awesome fancam playlist:


Rase macam banyak lagi nak citer...tapi mata dah ngantuk..hoho...tahun depan Eunhyuk janji nak dtg time SS6 ngn Leeteuk n Yesung! Confirm pegi! Kali ni nak dok bawah mngadap stage, baru puas hati! hehe. Nite beautiful ELF~~ Assalamualaikum ^^

P/s : Some of the photos are not mine... credits to the owners as showed in respective photos. Thank you ^_^

No comments:

Related Posts with Thumbnails