Sep 26, 2010

Raya Habis Sudah....

Belum terlewat kan? _Selamat Hari Raya & Maaf Zahir Batin_ buat semua follower aku yang tak seberapa tuh & kawan2 yang rajin bukak belog ni...hai hai hai!

Okeh. Assalamualaikum & ceria2 ye sumer =) lalala~~
Aku dah lama xtulis n3...so banyak jugak nak story kat korang. 1st skali aku nak tanya nape geng blogger dah xleh connect??? En Arif Shah Ramlan, harap dpt bagi penjelasan...(or maybe ko dah jelaskan tp aku je xbaca kat blog ko?) . Ni adik aku la cakap...aku tak try lagi. Jap lagi aku try la.

Sebut pasal adik aku, stori yg kedua...nak umumkan anak didik @ adik aku yg aku ajar dia buat blog sekarang lagi terer nampaknya...DAH LAWAN TOKEH NAMPAK? Beliau ni buat blog nama Ida_Bubu & sekarang dah ada 61 follower! (walaupon korang akan cakap 'baru 61 je'?, aku still anggap pencapaian tinggi laa tuu...) Bagus2...teruskan minat menulis ekau...akak sentiasa sokong! Yeah!

Yg strusnya...RAYA DAH HABIS... betul ke?? hari ni 17 Syawal sudeh....belum habis lagi la maknanya...cuma tak meriah lagi...open house stil on kat mane2. opis aku pon tak ketinggalan nak buat open house tp sume ckp nak tggu gaji nanti.ahaks. YA BETUL! DUIT DAH TINGGAL PARAS HIDUNG JE...bak kata member aku Hajar, 'Kalo nak ajak saya kuar makan, kene blanja saya tau!' Haha. Memang betul ckp dia...xde fulus dah nak makan kat luar =(

Uih...raye memang meriah...yg bestnyer aku sewa kreta g braya tahun ni. So xla kitorg adik bradik berimpit cam nasi impit dalam kreta. Cuma agak frustrated, kancil yg aku sewa tu, lagi lembab dari siput...abah aku yg bawak...kalau aku yang bawak memang lagi teruk la...tension wo...lagi2 tyme ikot jalan kampong; 1 lorong, double line plak tuh...dapat bayangkan tak kreta bratur panjang blakang kreta kitorg?? Jap aku try lukis:


[sila klik gambar untuk lebih jelas]

Pergh...berpeluh2 aku lukis ni...hehe...bleh la kan...janji korang paham... =) Cmni la lebih kurang...bila org blakang dapat potong jer, sume mesti press minyak kuat2! haha. "Selamat Hari Raya encik...maap ye..."

Okeh. Nak story laen plak...
Semalam kitorng (aku, hajar & kak ida) bawak lauk sorang sikit, pastu share makan tengahri..best tau...meriah...berselera makan. korang penah buat x?? sayangnya t'lupa nak snap picture (--."). kalau ada gmbar, mesti korang jeles tengok kitorg makan (hahaha).

Tapi disebalik kegembiraan aku makan sedap semalam, ada cerita sedih...ntah macam mana aku sebagai driver yang dah lulus dengan cemerlang ni bleh TAK PERASAN ada tiang kat belah kiri aku..n ape lagi... KRAKKKK! Alamak! Ape tuh?? Tengok2 side mirror kiri dah takder! adoi ai...terus patah t'sngkut kat tiang tuh. huhu....tengah xder duit ni la ade jer yang tak kene!



Huhu...sdehnyer...aku dah tanya kedai dah...dalam rm30 lebih pomen tu cakap...adoi ai...aper la nasib ku...hoho... (--')

Bye bye bye! Jom makan tengahari!

2 comments:

ZACK ENTRY said...

raya sebulan, boleh raya lagi ni..hehe


berhati-hati di jalan raya, ingat duit yang akan melayang..=)



latest entry Digi iPhone 4 Me

Missxidi said...

A'a raya sebulan...tapi gaji dua bulan belum tntu dpt cover duit yg mlayang time raya...cuma yg penting hepi!

Related Posts with Thumbnails