Jun 9, 2011

Macam2 hal...

Salam korang...sihat ker?



Aku nak g tau macam2 hal jadi kat opis harini...pagi tadi aku sampai, kakak QC cakap semalam ada pekerja tersadung besi n luka berdarah2 kat kaki dia. Yang bestnyer dia citer luka tu dalam gila smpai nampak tulang. Memang aku ngeri bab nampak2 tulang ni walaupon hati ada jugak excited. Hihi. Tapi sebenarnya tak la sampai nampak tulang...luka tu dalam sebab tu berdarah2. In fact pekerja tu tak g hospital pon. Dia bleh jalan cam biasa je. Kuang kuang kuang... Ok habis satu citer.



Citer yang kedua pasal kepochi kat opis aku asyik la anta emel kat dato' ngadu hal kat opis ni. Yang paling takleh blah, dia bleh selamber derk je kutuk bos aku cakap kedekut n sombong sebab tak bagi pinjam duit kat dia! Adoiai kepochi...biarla...kan duit dia...lagi pon bos aku seorang yang sgt best n slalu blanja staff makan petang. Tak tau la nape ko cakap dia camtu. Tak patut betul. Huh.



Masuk cerita ke tiga plak pasal safety shoes. Salah satu customer company ada wat audit pasal kebajikan pekerja. Masa audit tu dia ada komplen pekerja tak dapat safety shoes. So disebabkan tak nak kehilangan customer, HR nak order kasut tapi manager tak approve...HR mintak tolong kat purchasing tapi purchasing slh fhm plak n marah kat HR...cian amoi HR kat opis aku...isk3..takpe la. kalo bos tak approve nak wat cmne kan?



OK ni dah citer ke empat dah ni. Pasal kawan2 la ape lagi...aku malas nak citer panjang tapi orang tua2 penah cakap jangan terlampau suka nanti sedih kemudian hari. So, lu pikir la sendiri. Huhuhu...


Bagi readers yang ada baca pasal kawan aku eksiden, semalam aku ada g melawat dia n alhamdulillah dia ok lepas operation...sape yang tak baca or nak baca lagi skali, bleh la klik sini.

Last but not least, sape yang lom baca lagi entry aku pasal kantoi ngan artis korea, bleh klik sini k!

Ok lah. Take care ye korang! Peace!




No comments:

Related Posts with Thumbnails