Jun 25, 2011

Part 8: Lemas, Cinta dan Abah



Haish...jam dah pukul 2.40 pagi tapi nape aku tak boleh nak lelap mata ni? Geramnyer...cepat la tido...jangan pikir pasal ape yang Zack cakap tadi dah. Tido la wahai mata...tido la...

.......................

"Argghhhhh!!!!" kenapa aku masih pikir lagi? Kenapa suara Zack terngiang-ngiang lagi kat telinga aku ni? Hu.

Aku rimas betul tak dapat tido camni. Ape kata g test berenang? Hihi.


Aku pegi kat lantai cermin tu…aku bukak cermin tu and turun tangga. Coolnya! Haha. Tapi pandai ke aku berenang? Zack cakap aku berenang kalau stress. Tapi…

*****

"Kali pertama kita jumpa masa kat Port Dickson. Kebetulan I pun tengah holiday masa tu. I jalan2 tepi pantai tapi tiba2 I dengar orang menjerit mintak tolong sebab ada orang lemas.

'Tolong...tolong...tolong...!!! Ada orang lemas!!!' 

camtu. Hihi. Masa tu la kita kenal. Hihi," cerita Zack penuh semangat. Siap gaya lagi. Muka dia berseri-seri pulak bercerita, pelik aku.

Aku cebik bibir. Nyampah. "Maksud U, I ke yang menjerit mintak tolong tu? Yela I kan tak reti berenang...I tau jerit jer...ha-ha-," ajukku balik.

“Eh tak lah. U la yang lemas. Yang jerit tu pakcik tua tak ada gigi. Kuang3…” eeiii dia ni suka sangat kenakan aku tau.

“U ni cerita la betul-betul…main2 pulak!” aku dah mula boring. Elok2 tadi aku nak dengar dia cerita, ni memain pulak.

“Betul la…mana ada I maen2…U lemas masa tu…so I selamatkan U. I ingat lagi masa tu petang 14 Februari 2008. Ramai couple kat PD tengok I bagi CPR kat U tau,”

Er ni p'puan wat CPR kat lelaki la plak

“What? U did CPR? U really saves my life?”

Zack dah buat muka poyos. “Wanna bet with me? Im an architect but I have St John cert. That’s how U fell in love with me. Hahaha…” 

Wah wah wah... bukan main bangga lagi mamat ni! Takkan senang2 je aku jatuh cinta? Ntah2 dia amek kesempatan je nak cium aku. Cis.

“Ah tipu la…I bukan senang2 jatuh cinta tau. Mesti I pegi PD dengan boyfren I kann when U did CPR, his heart was really broken and maybe that's why we broke up,” tiba2 aku rasa rindu kat Nick…

Kenapa kitorg putus sebenarnya? Atau kitorang cuma terputus hubungan? Aku mesti cari Nick!

Aku tengok Zack tiba2 terdiam. Muka dia yang berseri2 tadi, tiba2 malap.

“Zack, kenapa?”

“Nothing…”

“Common la. I can see thru your face! Why? What’s wrong?”

“U…U tak pernah cerita yang U ada boyfren sebelum ni… I ingat I yang pertama n terakhir…” suara Zack tersekat2.

Gulp. Adekah aku dah bocorkan rahsia yang tak patut Zack tau? Mati aku…mesti dia frust gila! Mesti kitorang sangat saling mencintai sampai aku tak pernah citer pasal Nick. 


OhEmGee…

Apa lagi yang aku rahsiakan kat dia ni??? Aku cakap aku pandai buat cheese cake ke? (Walhal sebenarnya aku pandai makan jer. Haha.).

“Err…sorry Zack… I tak tau kenapa I tak pernah cerita kat U tapi I yakin mesti I ada alasan yang kukuh,” wah ayat macam drama. Hihi. 

Aku ingat Zack boleh cerita apa dah jadi kat aku ngan Nick tapi nampaknya takde harapan la…kene tanya mak kot…takpun Laila…diorang mesti banyak simpan rahsia aku.

“It’s ok…”

“U tak nak cerita lagi ke?”

*****

Kaki aku dah naek kecut berendam dalam kolam renang ni. Nak terjun, takut lemas. Tapi geram jugak tengok kolam ni. Ada pelampung tak kat rumah ni? boya ker…wawawa.


Zack cakap kitorang bercinta lepas jumpa kat PD tu. Lepas sebulan kenal, kitorang plan nak kawin. 

Wow cepatnyer! Mesti kitorang sama2 tak sabar nak tuttt. Wawawa. 

Tapi family aku semua tak setuju terutamanya abah sebab Zack orang kaya…huhu… Abah cakap macam pipit dengan enggang!

Ok. Yang ni aku konpius. Patutnya abah suka la aku nak kawin ngan orang kaya…boleh abah tumpang senang, ye tak?

“Kita pernah plan nak kawin lari tau. Tapi sebab abah tak nak tanggung malu, kita wat majlis jugak tapi just nikah and kenduri biasa. I hormati keputusan your family walaupun I mampu nak tanggung semuanya…

Ni gambar search kat google

Patut la aku tak nampak gambar kawin kitorang…just nampak gambar nikah je. 2 pun time aku cium tangan dia. Huh. Tu je 1 gambar yang tergantung kat dalam bilik ni.

“…U had a big fight with your family when I helped to settle  your father’s debt. Since then U n ur family became estranged…

Agaknya sebab 2 la mak tak bagi aku jumpa abah…abah marah sangat kat aku n Zack…

“…Tapi U nekad nak minta maaf dengan family U baru2 ni… Sebab tu I buat rumah kat Melaka n tinggal sini. U nak dekat ngan family U. Mak U ok…dia selalu support U...”

Hmmm....beratnyer keluhan aku ni.

Aku tau abah memang banyak hutang…tak sangka sebab Zack bayarkan hutang, kitorang terus masam muka… N rumah ni Zack bina khas supaya aku dapat dekat dengan family…baiknya dia ni…tiba2 aku rase macam Laili ni dah jatuh cinta dengan Zack..hikhikihik.



Tiba2 tangan aku rase gatal nak SMS Zack. Lantak la kol 3 pagi pon. Hihi.

Aku: Zack, sorry ganggu...boleh tanya tak?
Zack: At this time? What?

Wah macam marah jer...

Aku: I pandai buat cheese cake x?
Zack: ??? Donno. Not sleep yet? Nak I temankan? :D

Cepat2 aku reply: 

Aku: NO! I mimpi makan cheese cake tadi. I tido sekarang. Thnx!

Haha. Nak terburai perut aku ketawa. Nasib dia jawab tak tau. Hihi. Rasa tenang sket nak tido... Gudnite u all!


Bersambung.... (^_^)

No comments:

Related Posts with Thumbnails