Jun 8, 2011

Part 7: Dah Ready ke Belum?


Zack cakap dari hospital nak ke rumah mewah kat MiTC ni tak la jauh sangat tapi sebab hantar mak kat Kampung Motern tadi, kira kene pusing jugak la. Zack memang ramah n senyuman dia betul2 buat aku cair. Agaknya sebab tu la aku jatuh cinta n kawin dengan dia kot. Heh.


Bumi Melaka ni tak la asing sangat ngan hidup aku…tanah yang mak duduk sekarang pun tanah pusaka arwah nenek aku. Tapi dah lama sangat tak balik sini…last sekali balik masa aku darjah 5 kot, masa arwah nenek aku meninggal (--')

Tadi masa hantar mak, aku nak turun jumpa abah n adik2 tapi mak tak bagi. Mak tak tau ke aku rindu sangat kat diorang??? Huhu. Mintak nombor tepon rumah pon mak tak bagi. Adekah adik aku dah jadi artis terkenal? Agaknyer dia masuk AF kot...skrg AF brapa dah ek??? Aznil Nawawi idop lagi tak? Aishh..apa aku pikir ni? Hoho...

“U pikir ape tu?” soal Zack tiba2. Semua awan-awan berangan dalam kepala otak aku ilang. Hihihi.
“Cantik la rumah U, I kagum sangat! Memang U beli camni ke? Banyak cermin jadi nampak luas sangat. I suka tau!” Eh tu aku ke dalam cermin tu? Cantiknye…hihi…rasa tak puas je nak tengok diri sendiri dalam cermin! Tak boleh blah puji diri sendiri. kihkihkih....



“Hm…maybe I should explain from A to Z. Jom I tunjuk bilik kita. Mesti U dah lupa kan,”

Bilik kita? Huahuahua…mcam kelakar je bunyinye. Camne aku nak cakap aku nak tido sorang2??? Tak sampai hatinye! Kihkihkih.

Dalam aku kata tak nak, aku ikot jugak pegi rumah ni. Sekarang ni plak, kaki aku elok je melangkah masuk bilik kitorang. In fact, aku macam best je guna I-U ngan Zack. Wawawa.

Melangkah je masuk bilik ni, mata aku dah tepegun tengok lantai kaca bilik ni yang bleh nampak kolam renang kat bawah. WOW! Rumah ni ada bahagian bawah tanah la! Aku macam nak melompat kegumbiraan jer! Hahaha...aku macam nak gila dah ni...tolong la seseorang tempeleng kepala aku n cakap aku tengah mimpi jer...



“U suka berenang kalo U tension,” tiba2 Zack bersuara lagi bila tengok aku macam orang jakun je.
“Berenang? I tau berenang ke?" 
“Mesti la U tau…” jawab Zack sambil aku follow dia dok kat tepi katil.


Aku pejam mata rapat2. Cepat la ingatan…datang balik kat dalam kepala otak aku ni!!! Nape aku tak ingat apa2 pasal bilik ni? Pasal katil jati yang empuk sangat2 ni???

“Honey U tak ingat apa2 pasal bilik ni?” tanya Zack. Aku geleng. Huh. Letihnya macam ni…life best camni takkan aku tak bleh ingat langsung??

 Zack dah duduk rapat sebelah aku. Rapat sangat2. Huhu… meremangnyer bulu tengkuk aku ni. Hihi. Agaknye macam mana la malam pertama aku ngan Zack kan? Eh. Apa aku pikir ni...stop...jgn pikir bukan2...

“Honey... U dah ready?” soal Zack lembut je tepi telinga aku... 

Ready? Ape maksud dia ready? Takkan la…heh heh heh... 

Ye Zack... I dah ready untuk apa saja... 


Eh. Cop cop cop!

Ni tak leh jadi ni.

“Sorry Zack…U pun tau kan I tak ingat apa2…I memang tak ready apa2. Lebih2 lagi er…pasal… hubungan suami isteri ni,” jawab aku gagap2. Nervous nyer! Camne kalo dia terus tolak aku baring atas katil nih? Engsot jauh sket la. Takutnye…huhu…

“What? Hahahahaha!!! U ingat I nak tanya U ready untuk itu ke?”  Aku tengok Zack dah tekan perut gelak kuat2. “U are so funny, honey. Ni la yang buat I makin sayang kat U tau! Muah!” satu kiss hinggap kat dahi aku. Yucks!

“Err…habis tu u tanya I ready ape?” blurnya kepala otak aku ni…takkan aku salah pikir plak? “Yela…U dah ready ke belum nak dengar I nak crita kat U tentang life kita…kan U tak ingat apa2? Hihihi…kelakar la U ni…tu la banyak berangan lagi...”

La… buat suspen jer...malunyer! Ok wat muka siyes. “Ehem. La yeke…ok crita la,” sebenarnya merah padam muka aku tahan malu.huhu. Tapi mata n telinga aku dah terbuntang luas nak dengar cerita Zack ni. Aku dok rapat balik kat sebelah kiri dia.

“Ok…come here.” Zack tarik nafas dalam2 sambil genggam tangan kanan aku n letak atas peha kiri dia. Hmm dia ni macam amek kesempatan je! Tapi aku macam penah rasa genggaman tangan ni... mungkin ke ingatan aku dah kembali? Mungkin kah...  ---

Errr...mungkin tak. Tadi dia genggam tangan aku masa bawak aku masuk bilik ni. Ok, fine.

“Kita mula dengan macam mana kita kenal ye.”



Ooops sorry..bersambung lagi...



No comments:

Related Posts with Thumbnails