May 19, 2011

SEGMEN: AKU DAN ALAT MUZIKKU

Assalamualaikum blogger (^__^)

Tadi aku blog walking...tiba2 jumpa segmen oleh Pak Cek Biola ni... Beliau ada wat 'segmen aku dan alat muzikku'. Aku memang minat muzik & suka maen alat muzik tapi minat ni tak dapat nak dikembangkan...tak tau la knapa.huhu.sdehnyer. Tapi aku nak join jugak segmen ni. hihi. Biar aku citer apa alat muzik yang aku ada. Ha ni header beliau:



Yeah...mcam org lain jugak aku ada recorder yg masa skolah rendah dlu sume org wajib ada untuk kelas muzik.hihi. Tapi... (ada tapinyer) bukan nak cakap ape la, tak sume orang boleh main recorder yang simple ni...penat cekgu ngajo jer. Cian cekgu muzik...aku ingat lagi bila cekgu muzik aku dah fed-up ajar maen recorder, dia amek gitar dia, terus maen lagu best2 n ajak kitorang nyanyi dalam kelas. kihkihkih. 

Selamat Hari Guru buat cekgu muzik sumer sempena entry ni! (^.^) Hidop cekgu muzik!!!

Aku beli recorder banyak kali..mungkin setahun satu kot sepanjang aku skolah rendah. Ade la dalam RM5 kot dulu2...mahal jugak tuh...sekarang tak tau la brapa ringgit. Sumer beli kat koop...selalu beli masa bukak skolah awal tahun n tiap kali beli tu la abah aku bebel.hihi. Mane tak nyer, cuti hujung tahun aku blasah maen recorder tu sampai kat mulut recorder tu pecah2...so takleh nak tiup lagi. Ada gak sebab patah aku baling kat adik aku time b'gadoh ngan dia nasib tak kena. Ada gak salah letak langsung tak jumpa =,=


Ni bukan recorder aku...recorder aku dah tak tau kat mane dah.

Macam aku ckp tadi, tak sume org boleh maen recorder...tapi aku boleh maen ngan baek tau! cewah puji diri sendri plak. tapi betollll tak tipu punyer...cekgu muzik aku paling syg kat aku tau. Bila dah pandai maen, siap bleh cipta note lagu lagi. nak tau lagu ape? Lagu...

Kluang man (kartun fevret aku dulu tak tau nape skrg dah takder)
Negaraku (dulu lom ader lagu M'siaku Gemilang)
Hepi besday...
Doe a dear (ala lagu omputih doe a dear a female dear...me a name i call myself...---korang ingat tak??)
and ada banyak lagi tapi lagu ape aku pon tak ingat. hihi.

Yang paling best skali disebabkan bakat terpendam aku ni, cikgu aku soh aku main masa malam kebudayaan hari perkhemahan skolah. Bunyi dialog dia lebih kurang cenggini la:

********

Cikgu: Xidi, awak main recorder lagu Kluang Man ye malam kebudayaan nanti. (cikgu aku tersengih2 cam kerang kene perfume. nama cikgu rahsia la)

Aku: Er... tak nak la cikgu. Mana saya pandai maen. hihi...(konon2 tak nak la padahal hidung dah kembang kuncup)

Cikgu: Ala saya tau awak pandai maen...masa dalam kelas awk sorang jer time tiup tak sengau bunyi. Jari awk ada special sket. hihi. (wah cekgu puji nih)

Aku: Ok cekgu, thanks! hihi (terus je stuju lepas kene puji. takder la ckp thanks... dulu2 masa skolah rendah mana tau cakap BI.hihi.)

********

Memang bangga tahap gaban la...walaupon menggigil gak aku dok atas pentas (meja murid yang disusun rapat2 jadi pentas), tapi aku maen memang best.hihi. Jangan tak tau...hihi... so...nak tanya ni,

Korang boleh maen recorder kerrr??? hihi.

Ok la take care sumer...dah habis dah n3 ni...bye bye bye!


P/s: Ni la MOZAC band 2011 masa collaborate ngan skolah kat S'pore. Aku dulu masa sekolah menengah pon suka tengok band skolah maen kat perhimpunan tapi aku tak join sbb bilik muzik jauh sangat... Aku join main gamelan & cak lepong jer.. (--.')


"THE POWER OF MUSIC"




No comments:

Related Posts with Thumbnails