May 27, 2011

Tarif Elektrik dan Air Naik Senyap-Senyap!

Assalamualaikum korang...sihat ke? Aku? Huhu...sdehnyer...

Aku bukan ape...sedih tengok bil api dan air yg sampai kat rumah aku semalam melambung naik! huhu. Mana taknye, bil api total sume RM286.00 n bil air RM89.00! Tak sakit jantung aku tengok???

Biasanye bil api rumah aku RM70-80 jer...air RM50-60...tapi bil semalam buat aku rasa nak kembali ke zaman hidup bergelap dan n mandi pakai air perigi (=_=') huhu...

Malam nnti aku upload gmbr bil rumah aku k.

Tarif elektrik: dari 0.21 sen, sekarang dah jadi 0.28 sen bagi 500kwh yang pertama.
Tarif air: dari 0.55 sen, sekarang dah jadi 0.60 bagi 20 meter padu pertama.

Kerajaan negeri ke kerajaan pusat yang naikkan aku pon tak tau...yang pastinyer diorang naikkan senyap2 tanpa inform kat orang ramai. Jom la kita blaja berjimat api n air. Adoiai...


p/s: boleh report kat tv3 tak???


2 comments:

Mohd Yusuf said...

xpnh bayar, jadi tak tahu naik ke tidak....hahaha

missxidi said...

cis. sape yg bayar bil? mesti mak ayah ni....

Related Posts with Thumbnails